Výrobci kamionů otevírají přístup k údajům o těžkých nákladních vozidlech. Zatímco se dopravci snaží získat převážně spolehlivé a konzistentní informace například o spotřebě paliva a jízdních výkonech svých vozidel, výrobci otevřeně hlásí, že data patří jim a můžou je používat.
Kontrola informací spojených s přepravou zboží, umožňuje společnostem udržovat svou konkurenceschopnost, zvyšovat výkon a ziskovost. Digitální podchycení toku informací o přepravách, obsahu, povaze a vlastnostech je velmi citlivý údaj, který má vliv na úspěch dopravních společností. Je jisté, že dnes sbírají výrobci automobilů množství informací vztahujících se k nákladním vozidlům. Jejich správné využití může ovlivnit zpoždění, spolehlivost a s tím spojený tok zboží.
Nejde tady o fyzické sledování zboží, ale spíše o inteligentní sledování. Nejprve jsme zažili rozšíření softwaru a palubních počítačů, poté propojení těchto dvou výpočetních mozků - každé připojené k více a více periferním zařízením: motorům, ledničkám, nákladu, optimalizačnímu softwaru atd.
Již 20 let vstupují na trh telematiky nezávislí výrobci, kteří vytvářejí nové funkce, jako je vzdálené stahování dat, a integrují se do stávajících softwarových balíčků v mnoha dopravních společnostech. V posledních letech se standardně instalují GPS jednotky a vyvíjejí sadu služeb zaměřených na údržbu a hospodárnou jízdu. Nejnovější údaje o motoru, obohacené o desítky dálkově diagnostických a údržbových informací, jsou předpokladem pro výrobce průmyslových vozidel. Tato data výrobci používají především k optimalizaci své vlastní produkce, aby dokázali vyrábět lepší vozidla.
Každý se snaží udržet kontrolu nad svými informacemi, zatímco nasává informace ostatních, a slibuje stále „inteligentnější“ služby pro řidiče. Je otázkou, jak dalece je tato inteligence přínosem pro řidiče, anebo spíše pro výrobce.
Ministerstvo dopravy ČR informovalo, že v souvislosti s koncem nouzového stavu mohou obecní úřady obcí s rozšířenou působností od pondělí 12. 4. znovu organizovat závěrečné zkoušky žadatelů o řidičský průkaz.
ve zkušebních místnostech bude moci být maximálně 10 lidí a všichni účastníci musí mít nasazený respirátor třídy FFP2 či vyšší
respirátory musí mít i všichni zúčastnění při jízdě ve vozidle v rámci závěrečné praktické zkoušky
u výuky a výcviku se nic nemění, platí stejná pravidla jako doposud
na zkoušku není nutné mít s sebou negativní test na koronavirus
Po Velikonocích skončila výjimka ze zákazu jízdy kamionů v těchto spolkových zemích:
Bavorsko
Hamburk
Meklenbursko - Přední Pomořansko
Severní Porýní - Vestfálsko
Ostatní spolkové země výjimku již prodloužily do 30.6.
www.d365.cz/zakazy-jizdy