top of page
Vyhledat

Velký průzkum platů řidičů kamionů pro rok 2023 je tady! Na otázky odpovězte co nejpřesněji, ideálně si čísla ověřte na výplatní pásce.

Výsledky průzkumu budou zveřejněny opět na facebookové stránce D365 i facebookové skupině Řidiči sobě.

Průzkum je plně anonymní, nezadáváte na sebe kontakt a my nesbíráme žádné údaje o vás.


Hlasujte na tomto odkazu https://forms.gle/faK9bTLfvE5LHUHx8





80 zobrazení0 komentářů

Pojištění je složitý aspekt mezinárodní kamionové dopravy v rámci CMR. I když CMR výslovně neřeší pojištění, existuje vícero problémů souvisejících s pojištěním při využití CMR v mezinárodní dopravě:


  1. Omezená odpovědnost: v rámci CMR mají dopravci omezenou odpovědnost za ztrátu, škodu, nebo zpoždění při nákladní dopravě. Maximální odpovědnost je stanovena úmluvou a je obyčejně počítána na základě hmotnosti nebo na kilogram zboží. Tato omezená odpovědnost nemusí plně pokrýt celkovou hodnotu dražšího nebo vzácného zboží a někdy vede k dohadům o výši kompenzace

  2. Nedostatečná výše pojištění: Omezená odpovědnost v rámci CMR nemusí stačit na pokrytí celkové škody na přepravovaném zboží. Někdy je potřeba uzavřít dodatečné pojištění na pokrytí rozdílu mezi omezenou odpovědností a skutečnou hodnotu zboží.

  3. Výluky a výjimky: CMR poskytuje určité výluky a výjimky, které můžou ovlivnit pojistné plnění. Například přepravci nemusí odpovídat za určité typy škod způsobených například přírodní katastrofou, válkou, nebo chybou zboží. Tyto výjimky můžou rovněž komplikovat jednání o náhradě škody.

  4. Nedostatečná dokumentace: správná dokumentace je nezbytná pro požadování pojistného plnění. Pokud CMR a další potřebné dokumenty nejsou vyplněny správně nebo došlo k jejich ztrátě, pojišťovna může odepřít plnění nebo snížit jeho výši.

  5. Spory o plnění: ke sporům může docházet mezi přepravci, speditéry nebo pojišťovateli ve věci příčiny a rozsahu škody, odpovědnosti a výše pojistného plnění. Tyto spory můžou vést k prodlením v pojistném plnění nebo dokonce k právním sporům.

  6. Volba jurisdikce: CMR nepředpisuje, zákony které země budou aplikovány v případě sporu. To může vést k neshodám v tom, která jurisdikce bude zvolena (t.j. ve které zemi dojde k soudnímu procesu).

  7. Zmírňování ztrát a pečlivost: pojišťovny obyčejně požadují, aby pojištěné strany provedli veškeré potřebné kroky k minimalizaci škody, zejména ochranu zboží před poškozením. V případě pochybnosti, že strany jednaly pečlivě, může opět dojít ke sporu při uznání nároku na pojistné plnění.

  8. Komunikace a oznámení: včasná komunikace všech stran je nezbytná v případě ztráty nebo poškození. Při prodlení s informováním o ztrátě nebo škodě může dojít ke sporu o nárok na pojistné plnění.

Sice CMR poskytuje právní rámec pro mezinárodní silniční přepravu, je nezbytné chápat její omezení a potenciální pojistná rizika a přijmou nezbytná opatření na zmírnění těchto rizik.


152 zobrazení0 komentářů

Aktualizováno: 18. 8. 2023

Kdo míří do Francie, měl by dávat pozor na nové dopravní značení. V některých oblastech již bylo zavedeno, postupně se rozšiřuje na celou zemi.

Ne, není to přednost pro vozidla Renault. Jízdní pruhy, kde toto značení platí, "nesmí být používány všemi účastníky provozu". Tyto pruhy jsou určeny pro taxi, autobusy a další prostředky veřejné dopravy. Ale taky elektrické vozy, ve kterých jedou více než 2 osoby, smí tyto pruhy využít.


Dopravní značení, které bylo doteď používáno v Lyonu, Grenoble a Strassbourgu, má za cíl podporovat rovněž spolujízdu a tím snižování emisí v silniční dopravě. 8 z 10 jízd autem ve Francii představuje jízdu jen s řidičem. Do roku 2027 chce francouzská vláda strojnásobit spolujídu, i s pomoicí tohoto nového značení.


Důležité je taky znát pokutu 135 Euro pro případ porušení tohoto značení.



Nová dopraví značka ve Francii
Nová dopraví značka ve Francii


363 zobrazení0 komentářů
bottom of page